your lips are darker than before



sitter på bussen tillbaka till oslo,  den här restiden skulle kunna ta mig till andra sidan jorden. men det är la grannt att se lite av vårt avlånga land också, tänker jag. har iallafall nyss haft bussbyte i stockholm och nu är vi påväg neråt igen. mot pennybridge. greit.

har haft en apbra vecka i linköping. hunnit handla möbler &diverse till lägenheten. nu är allt sånt klart och det känns som en fet befrielse och jätteskoj. i fredags vankades tjejhäng (med hockeykillar) med världensbästa <3 därifrån gick vi och kastade lite rosa klot. jag blev för yr för att bry mig om att jag förlorade, men för skärpt för att skita i min onda fot, så kvällen blev alltför kort för min del. hela lördagen va jag bitter över att jag fått lämna mitt sällskap när humöret &stämningen va på topp.. tillbringade dagen med mamma från start till slut. har varit alldeles för mycket mammatid när jag varit hemma. lätt att bli mammagris när det är dags att åka :( 

stannade en kväll extra i linköping för att eventuellt hinna träffa emelie igårkväll & för att träffa linnéa idag. inget utav det blev av. s u g. emelie och jag pratade en stund på telefonen och kom fram till att det va bäst att lämna det där eftersom båda haft en hektisk dag.

och imorse va jag påväg genom trädgårdsföreningen för att möta linnet när jag föll...  igen. mitt pokerface är  grymt nu för tiden. 'gick det bra?'   '...ehm. ja'.   satte mig på akuten där jag inte såg skymten av vårdpersonal.  så efter en timme utan värktabletter och hjälp gick jag hem. bokade tid på vc och ombokade resan till oslo. dit jag kommer fram klockan sex imorgonbitti, med två resväskor och en golvmopp i högsta hugg.

CIAO

..and the bags under your eyes are blacker than they were


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0