goes deep

nytt år, nya möjligheter. (?)

och precis som de andra arton åren jag lämnat bakom mig så känner jag att även det här året ska bli förjävla skönt att lämna. det har varit ett bra år. trots motgångarna. jag vill se att jag någonstans blivit starkare mitt i all den här jävla röran som ständigt är omkring oss. vi hade en otroligt rolig vår &sommar och jag hoppas att 2010 blir minst lika bra.

jag vet inte direkt om jag lyckats lova mig själv någonting till det här året. jag tror inte riktigt på det här med löften. kan man lita på sig själv när allting kommer omkring? sätter jag upp mål så är dom kortsiktiga och relativt snabbt avklarade. annars finns inte tålamodet. that's it. kanske det där med kost & motion då förresten. något som jag iochförsig lovar mig själv att förändra varje måndag. årets utgångar har baserats på mitt humör och inte på hur min ekonomi ser ut. vilket måste förändras. hur tråkigt det än må låta så funkar det inte i praktiken att leva som jag gör. förra året vet jag att jag sa att jag skulle försöka bli mer självständig och utåtriktad. men nu har jag förstått att såntdärnt kommer av sig själv. i nya möten och ju mer livserfarenhet man har så är ju faktsikt de där förmågorna sånt som ständigt är i utveckling..

jag tycker man är naiv om man tror att livet skulle förändras över en natt. NEJ. aiint gonna happen.  däremot så tror jag att jag, och fler med mig, behöver något slags slut för att kunna påbörja en förändrig. jag menar, som i skolan. om någonting skulle bli gjort var det tvunget att finnas ett slutdatum. och inte fan gjorde man klart ett arbete på fredagen om det inte skulle vara klart försen onsdagen därpå. så jag tror att det här med nytt år är ett bra sätt att påbörja en förändrig. som då kommer fortsätta under resten av året. så från och med idag är det samma gamla jag, fast med en liten positivare inställning. dääni.

over and out.

GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0