som en bra replik ur en usel film,



idag har jag re-piercat mig. min högra vän växte utåt och hade börjat multna, så nu har jag tryckt in en ny. det ser rött men fint ut. hoppas det blir sniggt nu. i övrigt har dagen har varit stressad. skulle ha tränat nu på kvällskvisten, men laddar upp med en kopp te och en filt och återhämtar mig lite istället. det är nämligen så att vi börjar så smått med rean nu, det ska taggas, hängas ut &hängas om. och tidsoptimistisk som jag är måste jag stressa livet ur mej i slutet av dagen. men vaafään. hellre för mycket än för lite.

det är mindre än två veckor kvar till jul. och jag är otaggad på jul. det ska bli mysigt att komma hem och träffa er alla. men i övrigt är jag ingen vidare julmännsika. tror jag fått det från mamma. hon är inte heller speciellt förtjust i jul. hon stressar och hetsar och är inte lugn igen försen efter nyår ungefär. och när jag själv får barn, så ska vi fira den hos deras mormor, så mina barn kommer aldrig ha upplevelsen av att julen är en stressad högtid. jag ser mig själv visslandes i köket till någon uttjatad julsång stekandes på mammascan. meeen stressad eller inte så är hon förskräckligt bra min mamma. den här julhelgen innebär också att jag kommer sitta på buss i 22timmar. underbart. men jag har valt det själv. och det är värt det.


sometimes i still need you.

Kommentarer
Postat av: emeli

här har man försökt nå dig på facebook och din mobil men inte fått ngt gehör eller hur det stavas, vill bara säga att jag saknar dig! och hoppas det blir middag hos dig den 25:e, jag vill det iallafall :) kom hem! <3

Om du inte svarar snart så vet jag inte vad, bloggen var sista utvägen, haha...

2010-12-16 @ 22:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0