som en lögn i vackert väder

har varit väldigt dålig på att blogga den senaste veckan upptäcker jag. men i själva verket är jag inne här ganska ofta och skriver av mig, även att det inte publiceras, det är min fallskärm. man behöver ventilera lite och på min topplista kommer faktikst skrivandet, alternativt att prata med någon strax efter löpningen, det slår inget/ingen än.  ibland tänker jag publicera inläggen senare, men då märker jag att mitt humör förändrats sen jag skrev och då känns det bara så falskt att lägga upp något man inte längre står för? eller, ja, det är komplicerat. precis som mitt liv. det händer så mycket skit nu för tiden och det känns som blåmärket från det ena slaget inte hinner gulna försen nästa smäll kommer, men jag antar att livet kan vara såhär i perioder. vad jag verkligen står för är att jag skäms över att vara tjej ibland, och jag skäms över hur jag ibland beteer mig och hur andra ibland beteer sig, det känns som om det många gånger skulle varit lättare att födas med en snopp mellan benen. varför jag sitter och resonerar kring dethär just ikväll är antagligen för jag är stressad och behöver plugga, och att alla tillflykter är oerhört välkomna!


mitt liv är kanske inte så jävla hemskt som jag för stunden tycker att det är. jag älskar egentligen mitt meningslösa liv, om jag ska vara ärlig. jag har underbara vänner, som jag inte kan eller vill klara mig utan. men kanske är det dessa småförbannade skitsakerna som uppstår mellan oss som gör mig helt insane, jag har aldrig någonsin haft för avsikt att göra någon ledsen, och det kommer jag heller aldrig vilja. det som händer är tokonödigt och så jävla meningslöst att lägga energi på, MAKE LOVE NOT WAR. läs den jävla historialäxan vettja. ähs, det jag vill säga är väl att jag egentligen är ganska tillfreds med livet, men att de flesta, däribland jag, hamnar i personliga svackor i tid och otid. tror det beror mycket på skolan.

Veckan blir lugn, mest plugg. idag sprang jag vidingsjömilen med samuel och linus, dom var dom som var dom (?) right. har inte alls mycket kvalitéts tid i skolan i veckan, mest hemarbete, så då blir det sena kvällar.

I helgen ska jag åka på studentkryssning med mina vänninor och leva som om det inte fanns någon morgondag. [email protected] DET om något är förjävla välkommet!

nu ska jag leka fråga olle med nb. wihuue.

det är att leka med eld när du drar upp det här igen,
för du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen.
det finns ingen att behaga, inget att förklara,
inget att försvara, jag gav upp för länge sen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0