alla vet att efter regn kommer solsken

De två tuffaste dagarna på veckan är avklarade och jag är mer än lycklig över det!
Dock har vi en sjukt tråkig dag imorgon, med både svenska och engelska (som jag aaaavskyr) samt matte & något på eftermiddagen som jag för tillfället inte minns, antagligen historia.
matten ska bli kul eftersom vi ska gå igenom ett litet låd-test vi gjorde förra veckan, därför tror jag inte det blir någon krävande lektion imorgon , vilket jag föredrar.
under dagen har jag pluggat som ett as från stunden jag kom hem fram tills klockan sju. har blandannat skrivit ett brev om föräldramöte och räknat typ två tal tills jag inte förstod mer.. Nu ska jag sätta mig och skriva loggbok från igår och sen tänkte jag att jag får vara klar för ikväll. Historian som var det viktigaste jag skulle ha gjort ikväll tappade jag visst någonstans på vägen. jag hatar att läsa & besvara milslånga frågor.

Det är väldigt krävande att vara hunvakt, och jag känner mig som en 40åring utan barn & man, som går till jobbet på morgonen och stressar hem för att gå ut med hunden och diska & städa, och ge djuren mat. rena helvetet att hinna med allting. att sköta ett hushåll borde ses som ett extra jobb, jag tycker alla föräldrar ska ha betalt 24/7 .

hunden kom förut och såg riktigt läskig ut, han var antagligen hungrig, vilket jag med var. så när jag satt och åt min lilla smörgås kom han och åt upp den, men jag vågade inget göra :P men teet fick jag iallafall ha för mig själv. 

imorgon ska jag möta min syster efter skolan & efter det blir det ett träningspass! har slappat i två dagar nu och känner att kroppen behöver en kick igen.  ska bli niiiiice :D

grattis till min barndomsvän, Malin,  som fyller arton imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

tack så mycket gumman :) saknar dig, vi måste ses snart!

2008-09-16 @ 23:57:05
URL: http://basriff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0