ALANYA

HAAAAALLÅ !
Nu är vi hemma igen efter en helkul vecka i Alanya!
Resan började inget vidare faktikst. tåget drabbades av tekniska problem och blev försenat, vi fick panik och trode inte vi skulle hinna med tågbytet i sala.. först efter en timme började tåget rulla igen. som tur var fick vi hjälp av en farbror på tåget som efter mycket omochmen fixade taxi från västerås så vi hann fram till flygplatsen i tid. väl framme på arlanda blev även planet inställt och vi skulle byta plan till ett senare som skulle avgå klockan 20, men även det fick vissa förseningar och vi kom inte iväg förren 22.30, ungefär.

Vi landade i turkiet tidigt på morgonen och hade packat upp och allt på hotellet vid klockan sex på morgonen.. istället för att lägga oss då spelade vi kort och väntade på att den underbara frukosten skulle serveras. FRUKOSTEN VAR VÄRDELÖS. På förmiddagen gick vi på hamam (turkiskt bad) , hon skrubbade sönder våra kroppar och vi var fitforfight för att utmana solen, så att säga. fick även lite massage & ansiktsmask, perfekt start! Vi invigde även poolen. På kvällen träffade vi Emelie +hennes vänninor. Satt på en krog/restaurant, satt och pratade en stund tills de skulle dra vidare & vi skulle hemåt. Väldigt trötta efter allt resande, vi somnade fort  .

Nästa dag var vi på stranden, det var stekhett! Träffade Emelie och dem litegranna, bestämde blandannat att vi skulle ses på kvällen.. :) Det gick knappt att vistas i solen, reseledaren sa att det var 44grader i skuggan, och att det skulle bli varmare under veckans gång. i belive her.  det var lite för varmt för min smak faktikst.. fick brännblåsor över armarna (så idag ska jag ta mig till apoteket.)  På kvällen festade vi på The doors, ett skandinaviskt uteställe med kul folk. det var en lyckad kväll, i guess.  De spelades svenskmusik och många dansade & var trevliga, det var kul!

- Vi lyckades även bli sjuka under resan, vi är det fortfarande.. Förkylda, feber & huvudvärk.
Därför höll vi det lugnt ett par dagar, myste och gick ut och dansade lite, hade det lagom nice. sista kvällen hängde vi å the doors igen, kul :)

(  vi käkade på olika ställen varje dag :) burgerking var min favorit,haha.   )

På onsdagen var det dags att åka hem, vi packade iordning allting och fixade klart. Sedan gav vi oss ut på stan & shoppade. Jag fixade även iordning fötterna på salong, det var väärt. mina stortåsnaglar blev mycket fina. :)

hemresan gick som smort, inga förseningar & inga andra lustigheter.

nu är vi tillbaka i vinterklimatet & skolan, känns helt okej det med.. Bortsett från att skolan är knasig. skriver mer sen, kanske.